Hovedseksjon

Bruk av digitale verktøy i opplæringen

Vår skole er en del av StøDig-prosjektet og vi utforsker ulike måter å bruke digitale verktøy som en støtte i grunnopplæringen. Våre erfaringer er viktig inn i prosjektet.

Prosjektet utvikler anbefalinger som baserer seg på forskning, læreplanen, teori og praksis. Anbefalingene blir ferdige i desember 2024. 

Personvernet til elevene og lærerne blir ivaretatt.

Om StøDig

Målet til StøDig er å se hvordan vi i skolen bør bruke digitale verktøy for å støtte hver enkelt elev i sin lese,- skrive – og språkutvikling.

StøDig retter seg mot barnetrinnet i Osloskolen. Veiledere fra StøDig samarbeider med lærerne og ledere, for å få til en best mulig undervisning.

Forskere fra Lesesenteret ved Universitetet i Stavanger er en viktig samarbeidspartner for å kvalitetssikre de faglige anbefalingene som vi utvikler.